Про це заявив директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк у зв’язку з тим, що в “Укрзалізниці” днями пішли на зниження цін на проїзд у експресах. Зокрема, Верховна Рада скасувала податок на додану вартість (ПДВ) для квитків у таких поїздах.
– Скасування ПДВ дозволить зробити експреси більш конкурентоспроможними перед купейними вагонами та СВ. Але це лише один з факторів стимулювання попиту. Щоб квитки на експрес купувалися краще, необхідно зробити більш якісним сервіс і переглянути маршрути, – вважає Сергій Вовк.
Наприклад, маршрут Київ-Львів, на його думку, слід було б пустити через Вінницю, Хмельницький та Тернопіль, а не Рівне.
– Це подовжило б маршрут на 50 кілометрів, але кількість платоспроможних пасажирів збільшилася б, – упевнений Сергій Вовк.
Нагадаємо, що після скасування податку вартість квитків в II класі буде не набагато вище, ніж у купейних фірмових потягах. Зараз у системах бронювання з урахуванням ПДВ квиток II класу на експрес Київ-Львів обходиться в 322,97 грн (після скасування ПДВ – 258,37 грн), а в купе – 112-175 грн.
Роблячи експреси дешевше, “Укрзалізниці” стоїть конкурувати з авіакомпаніями, а не зі своїми ж залізними дорогами, впевнений генеральний директор російського агентства “Infoline-аналітика” Михайло Бурмістров.
– Сенс експреса в тому, що пасажир може здійснити свою поїздку, найчастіше робочу, за один день, маючи в розпорядженні близько шести-семи годин робочого часу і ночуючи при цьому вдома. Нині ж розклад, наприклад в Донецьк, не надто зручний для такого роду пасажирів, – говорить Михайло Бурмістров. – Так, вранці експрес відправляється з Києва о 6.05, а прибуває до Донецька о 12.45, а зворотний рейс відправляється о 16.50, а прибуває в столицю о 23.50.