Найперший крок до створення інтернет-магазину це проведення маркетингових досліджень. Це, втім, початок практично будь-якого бізнесу. Адже на цьому етапі збирається вкрай важлива інформація:
• наявність цільової аудиторії;
• попит на продукцію, передбачувану до продажу;
• наявність (відсутність ) конкурентів, їх сильні і слабкі сторони.
Найкращим варіантом для вирішення стратегії з маркетингу було б замовити проведення відповідних досліджень у відомому і довіреному агентстві маркетингу. Якщо ж наявність вільних коштів змушує економити на послугах консалтингу професійної фірми, то тоді треба проводити дослідження самостійно. Це займе певний час, і результат може вийти не цілком точним. Тому бажано все-таки знайти собі в допомогу фахівця з таким дослідженням. Тоді можна буде отримати максимум необхідної інформації, в тому числі про особливості нових перспективних напрямків в даній області. Ці дані будуть мати дуже важливе значення як при створенні інтернет-магазину Рівне, так і в процесі його просування в мережі. Якщо планується повністю доручити створення інтернет-магазину підрядної фірмі, то в такому випадку в завданні необхідно обумовити і проведення маркетингових досліджень.
Наступний етап в організації інтернет-магазина це створення зручних для відвідувачів комунікаційних каналів. Таких каналів має бути кілька – у відвідувачів різні уподобання на цей рахунок і вони завжди повинні бути в змозі будь-яким зручним для себе способом зв’язатися з персоналом інтернет–магазину. Ось ці канали:
• Телефони (мобільні та стаціонарні).
• Он-лайн чат на сайті магазину. Дуже зручно для клієнтів: питання виникають завжди і менеджер- консультант повинен дати швидкий, грамотний і максимально всеосяжний відповідь (для успішного функціонування інтернет-магазину це дуже важливе доповнення).
• Клієнти миттєвих повідомлень: E – mail, Skype, ICQ. Це найбільш поширені програми. Втім, є й інші. Можна додати і їх.
Для просування популярності магазину можна (і навіть потрібно) використовувати можливості численних соціальних мереж. Це може дати відчутний додавання клієнтури. Персонал інтернет -магазину, менеджери з продажу, повинен добре розбиратися в реалізованому товарі і знати тонкощі інтернет-торгівлі (вона відрізняється від звичайних торгових угод).
На сайті магазину повинні бути представлені різні форми оплати: готівковий при отриманні, безготівковий розрахунок (пластикова карта, електронні гроші тощо). Покупці повинні мати в цьому можливість вибору. Тоді і бажання мати справу з магазином зміцниться.
Для середнього по обороту інтернет-магазину оптимальним варіантом буде простою хостинг на 5 Гб і з необмеженим трафіком. Це обійдеться в середньому в $100 на рік. Якщо магазин буде великий, наближений до гіпермаркету, то тоді необхідна оренда виділеного сервера. Це вийде значно дорожче – близько $ 1000 на рік. Але тут все виправдовує розмір наявних коштів і передбачуваних обсягів торгівлі. Доменне ім’я для інтернет-магазину має бути простим, таким, що запам’ятовується і бажано відображати його сутність.
І самим, мабуть , важливим і складним буде діючий функціонал магазину. Замовник повинен обумовити всі свої побажання творцям сайту магазину. У функціоналі має бути присутня зручна для клієнтів система пошуку і фільтрації товарів за їх назвами, ціною, кількістю, наявності на складі і т.п. Описовий контент в магазині повинен бути на висоті: зрозумілий, лаконічний, з представленими фотографіями товару, настроєний під сео-оптимізацію. Дизайну сайту необхідно теж приділити належну увагу.