Business Insider: у нового російського винищувача від «п’ятого покоління» лише назва

V5pW_OO1TmIРосійський винищувач ПАК ФА, також відомий як Т-50, викликає багато запитань, які ставлять під сумнів його претензії на винищувач 5-го покоління..

Звіти IHS Jane’s говорять про те, що «хоча Росія послідовно називає Су Т-50 ПАК ФА літаком п’ятого покоління, але уважний аналіз показує, що це лише слова».

Це в значній мірі пов’язано з відсутністю еволюційних технологій на борту літака в порівнянні з попередніми моделями. Дійсно, двигуни ПАК ФА є такими ж, як і у Су-35, літака покоління 4 ++. Крім того, ПАК ФА і Су-35 мають багато спільних бортових систем.

І навіть ті системи ПАК ФА, які відрізняється від систем Су-35, досі не дотягують до справжніх стандартів п’ятого покоління.

RealClearDefense, знайомі з виробництвом ПАК ФА, запевняють, що у літака безліч технологічних проблем. Серед них «робота двигуна, надійність радара з активною фазированою решіткою і технічне забезпечення малопомітності».

Питання скритності є одним з найважливіших факторів, що впливають на класифікацію ПАК ФА. У 2010 і 2011 роках фахівці, знайомі з російською розробкою, оцінювали ефективну площу розсіювання (ЕПР) літака в діапазоні від 0,3 до 0,5 квадратного метра. Для порівняння, у ВПС США натякнули, що ЕПР F-22 складає 0,0001 квадратного метра. Даний показник для F-35 більший – 0,001 квадратного метра, але все одно це «крихітний» показник в порівнянні з ПАК ФА.