Гід з державних послуг – онлайн-сервіс для інформаційної допомоги українцям

Онлайн-портал «Гід з державних послуг» працює в Україні з 2020 року. Головне завдання сервісу – надавати повну, достовірну та актуальну інформацію про будь-які державні послуги, що надаються установами та організаціями, виконкомами, адміністраціями, ЦНАПами тощо. Якщо раніше мешканцям країни доводилося шукати інформацію по крихтах в інтернеті або через знайомих, то тепер кожний може зайти на Гід, обрати потрібну послугу та дізнатися про потрібні документи, місце, вартість та терміни надання.

Які теми охоплює Гід Онлайн

На сервісі Гід з державних послуг можна знайти інформацію про оформлення документації на усі життєві випадки:

  • соціальний захист;
  • відкриття чи зупинення бізнесу;
  • патентування, інтелектуальна власність;
  • громадянство, міграція;
  • екологія, сільське господарство;
  • громадські формування;
  • будівництво;
  • податки;
  • інформаційно-комунікаційні технології;
  • освіта і культура тощо.

Загалом Гід надає повні та актуальні дані стосовно тисячі різних послуг, які можна замовити у державних установах.

Для чого було створено сервіс

Головна мета Гіда з державних послуг – надавати українцям та іншим мешканцям країни необхідну інформацію, а саме:

  • де та як отримати послугу;
  • скільки вона коштує;
  • який термін слід чекати для отримання результату;
  • які документи потрібно підготувати;
  • в яких випадках можлива відмова і що робити в цьому разі;
  • яка нормативна основа для послуги тощо.

Також сервіс покликаний припинити побутову корупцію, яка нерідко фіксувалася серед недобросовісних посадовців. З тими даними, які користувач отримав на сайті Гіду, можна іти безпосередньо до установи та подавати заяву на послугу. Ніяких інших документів чи оплат від людини вимагати не можуть, адже сервіс надає тільки актуальну інформацію.

Тепер кожний громадянин, незалежно від того, де він мешкає, має рівний з іншими доступ до достовірних даних щодо отримання тої чи іншої послуги.

Розробка сервісу базувалася на основі канадського досвіду та за підтримки USAID/UK (Велика Британія) і SURGe (Канада).

Як користуватися

Отримати інформацію дуже просто. Слід зайти на головну сторінку Гіду та обрати категорію, яка відповідає вашому запиту. Наприклад, якщо вам потрібно зареєструвати новонароджену дитину, потрібно вибрати «Громадянство та міграція», а після цього – «Реєстрація актів цивільного стану». У випадному меню буде перелік послуг, серед яких можна обрати потрібну – «Державна реєстрація народження дитини».

При переході на обрану сторінку користувач бачить головні дані – ідентифікатор послуги та термін, пояснення її сутності. Нижче на сторінці можна докладно ознайомитися з іншими умовами надання послуги.