Реєстрація суб’єкта підприємницької діяльності
Підготувавши пакет документів для реєстрації ФОП, можна переходити безпосередньо до реєстрації власної бізнес-одиниці. Особливості даного процесу регулює Закон «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».
З питань держреєстрації слід звернутися до державного реєстратора за місцезнаходженням майбутнього підприємця. Процес держреєстрації для ФОП та ТОВ зводиться до внесення даних в ЄДР (Єдиний державний реєстр). Єдина різниця – в переліку документів, які Ви повинні подати для державної реєстрації.
(Детальніше: Реєстрація ТОВ під ключ)
Під час візиту до державного реєстратора, при собі потрібно мати:
- Паспорт громадянина України;
- Довідку про присвоєння ідентифікаційного коду;
- Заповнену та підписану реєстраційну карту №10.
Вимагання будь-яких інших документів є незаконним.
Державний реєстратор вносить Ваші особисті дані до ЄДР, повідомляє органи статистики, податкову та Пенсійний фонд про держреєстрацію нової фізичної особи-підприємця. Вказані органи займаються Вашою постановкою на облік.
Дані про взяття на облік відображатимуться в виписці з ЄДР. Ви можете забрати її у держреєстратора через 1-2 робочих дні з моменту звернення. На підставі виписки Ви маєте право відкривати поточний рахунок фізособи-підприємця в банку.
Реєстрація ТОВ проходить майже за аналогічною процедурою. Ключових відмінностей є декілька:
- Вибір держреєстратора здійснюється на основі адреси, зазначеній в Статуті ТОВ. Ви можете звернутися до реєстратора в межах однієї адміністративної одиниці.
- Пакет документів має містити: реєстраційну карту № 10, рішення Загальних зборів засновників, статут (якщо не використовується модельний).
- Розмір реєстраційного збору для ТОВ складає 170 гривень.
Після отримання документів, державний реєстратор діє за процедурою, описаною по реєстрації ФОП. Виписка з держреєстру також буде готова протягом 1-2 робочих днів.
Вибір системи оподаткування
Ключовий момент при виборі системи оподаткування – це прогноз рівня дохідності Вашого інтернет-магазину. Також варто врахувати кількість найнятих працівників та передбачуване коло покупців. В широкому розумінні, Вам доведеться обирати між загальною та спрощеною системами оподаткування.
Перевага загальної системи – можливість за рахунок витрат знизити дохідну частину, що підлягає оподаткуванню. Спрощена система, у свою чергу, дає можливість витрачати менше часу на ведення бухгалтерського обліку, вибрати найбільш оптимальну для себе ставку оподаткування.
Вивід електронної валюти підприємством можливий лише в безготівковій формі через банки, а також небанківські фінансові установи з відповідними ліцензіями.
Своє визначення е-гроші отримали й бухобліку. Так, з липня 2013 року Інструкція про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов’язань і господарських операцій підприємств і організацій, затверджена наказом Мінфіну №291 від 30.11.1999 року, поповнилася нововведенням: рахунки класу 3 призначені для узагальнення інформації про наявність та рух , крім іншого, і електронних грошей. Електронні гроші враховуються на 33 рахунку «Інші кошти» (субрахунок 335 «Електронні гроші, номіновані в національній валюті»).
Зверніть увагу: щоб Ваш інтернет-магазин мав можливість офіційно приймати електронні кошти як платіжний засіб, Ви маєте укласти договір з емітентом електронних грошей, або ж його агентом по розрахунках. В будь-яких інших випадках, це заборонено.