Співбесіди у віртуальній реальності: до чого готуватись шукачам роботи

Набір кадрів за допомогою віртуальної реальності є одним із найпопулярніших трендів останніх кількох років. Аналітики передбачали, що 2019 рік стане переломним для індустрії віртуальної реальності: або широке впровадження, або стагнація галузі призведуть до падіння продажів і фактично вб’ють майбутнє цієї технології. VR для смартфонів сьогодні не дуже популярне явище, а ось гарнітури VR завойовують позиції на споживчому ринку. Для рекрутерів цей вид віртуальної реальності представляє цікаву можливість змінити та покращити досвід кандидатів.

Віртуальна реальність (або VR) – це захоплюючий інтерактивний досвід, який працює через гарнітуру та імітує іншу реальність. Одягнувши гарнітуру віртуальної реальності, ви зможете потрапити у віртуальний світ і отримати спільний досвід з тими, хто також носить гарнітуру віртуальної реальності. Більшість із нас стикалися з віртуальною реальністю в іграх, де вона дозволяла нам кататися на епічних американських гірках, грати в покер на шикарній яхті в Монте-Карло чи літати на літаку.

Компанії шукають способи використання VR у повсякденній діяльності. Наприклад, Х’юстонський навчальний центр з кондиціонування повітря та опалення запустив повний курс для технічних спеціалістів, який дозволяє студентам отримати «практичний» досвід роботи з лабораторією HVAC – і все це через імітаційне моделювання навчання.

Від навчання до маркетингу й електронної комерції – VR впливає на те, як ми взаємодіємо та працюємо разом у світі бізнесу. Чи змінить VR те, як рекрутери та відділи кадрів знаходять таланти та заповнюють відкриті вакансії?

Безкоштовні інструменти пошуку та платформи найму часто не можуть закрити потребу у кадрах великих компаній. Рекрутинг у віртуальній реальності є інструментом для менеджерів з найму, який дозволяє розширити пул кандидатів. Рекрутери можуть розробити імітацію офісних екскурсій та співбесід із кандидатами, які знаходяться далеко. Повне занурення дозволяє кандидатам побачити й відчути офісну культуру й уявити себе на посаді без фізичної присутності.

Набір персоналу за допомогою віртуальної реальності може дати менеджерам з найму можливість оцінити більше кандидатів, не витрачаючи гроші на фізичне залучення їх для кількох співбесід. Це може усунути деякі обмеження, з якими стикаються багато компаній у пошуку найкращих талантів.

Можливо, найбільш ефективним способом використання віртуальної реальності під час найму є можливість імітувати досвід роботи під час співбесіди. Рекрутери можуть використовувати віртуальну реальність для глибокого оцінювання навичок та вмінь кандидата на робочому місці. На відміну від часто оманливих резюме, повний імерсивний тест на навички може підкреслити знання, необхідні для успішної роботи на посаді. Випробування талантів можна розширити за межі редагування документів, електронних таблиць або кодування, включивши навички презентації, командної роботи та інші можливості міжособистісного спілкування.

Одностороннє відеоінтерв’ю – це фантастичний спосіб познайомитися з кандидатом. Але чому не піти далі? VR дозволяє рекрутерам скористатися деякими ключовими перевагами односторонніх співбесід, а також вийти за рамки деяких часових та інших обмежень. Відеоінтерв’ю дозволяє рекрутерам відчути особистість і культуру кандидата, а шукачам роботи подобається процес відеоінтерв’ю. Однак попередньо записані відео можуть викликати у людей відчуття невпевненості. Віртуальна реальність дає рекрутерам змогу зустрітися з кандидатом «особисто» і в той же час побачити його в дії як потенційного нового працівника.

Однак, не варто забувати, що віртуальна реальність все ще являє собою дороге задоволення – і вона дає перевагу компаніям, які можуть витрачати великі гроші. Наразі компаніям слід зосередитися на імерсивному аспекті віртуальної реальності, який обіцяє принести хороші результати в майбутньому. Як рекрутери можуть створити симуляцію реального світу для кандидата? Доповнена реальність – подібний, хоча менш дорогий варіант, що не вимагає великих інвестицій – може надати рекрутерам можливість демонструвати короткі презентації або екскурсії по офісу. Очікується, що цей рік буде великим роком для рекрутингу у віртуальній реальності; кмітливі рекрутери повинні стежити за тим, як розвиватиметься ця технологія в найближчі місяці.

Поради компаніям, як використовувати віртуальну реальність у підборі персоналу

  • Використовуйте віртуальну реальність, щоб продемонструвати ваше робоче середовище.

Jet.com – це американська компанія електронної комерції, яка продає широкий спектр продуктів клієнтам як усередині країни, так і по всьому світу. Компанія використовує віртуальну реальність у підборі кадрів, надаючи потенційним кандидатам можливість побачити корпоративну культуру, офісні приміщення, а також відчути смак святкування «щасливих годин» (happy hour) компанії.

  • Використовуйте віртуальну реальність, щоб дати кандидатам уявлення про роль.

Іншою компанією, яка використовує віртуальну реальність для підбору персоналу, є німецька залізнична компанія Deutsche Bahn. У зв’язку з тим, що під час найму на такі посади, як провідники поїздів, молоде покоління зазвичай не викликає особливого інтересу, компанія вирішила використовувати віртуальну реальність, щоб дати молодим людям більш глибоке розуміння ролі та їхніх обов’язків.

  • Віртуальна реальність для розуміння прийняття рішень кандидатами.

Commonwealth Bank почав використовувати віртуальну реальність для перевірки прийняття рішень кандидатами в реальних сценаріях. Вони повідомляють кандидатам ситуації, з якими насправді стикаються їхні співробітники, і використовують VR, щоб допомогти зрозуміти, як кандидат приймає рішення в стресових і складних ситуаціях.