Види торгового обладнання

До відкриття магазину при його облаштуванні обирають меблі, техніку, інші необхідні предмети. Сучасний асортимент дає можливість повністю задовольнити потреби будь-якого торговельного підприємства. Але вибір залежить від типу діяльності, індивідуальних особливостей фірми.

Основні види обладнання:

  • стелажі;
  • вітрини;
  • прилавки;
  • холодильні камери;
  • шафи;
  • технічне устаткування;
  • касові бокси;
  • металеві панелі;
  • дезінфектори;
  • торговельні аксесуари;
  • візки;
  • економпанелі;
  • технічні засоби для обслуговування клієнтів.

Власники торгових точок купують детектори для перевірки купюр, грошові скриньки, монітори, принтери для друкування етикеток.

Супермаркети й магазини, які торгують готовими стравами, напівфабрикатами, мають виробничі цехи, потребують необхідного обладнання. Додатково використовують:

  • слайсери (нарізка м’яса, харчових продуктів);
  • гастроємності (зберігання готових страв);
  • печі;
  • різаки (розрізання м’яса, кулінарних продуктів).

Торговельні аксесуари збільшують зручності, забезпечують  гідні умов праці. Це різноманітні гачки, цінникоутримувачі. З їх допомогою облаштовують вітрини крамниці.

Обов’язкове обладнання для кожного виду магазину

Джерело: art-trade.com.ua

Продуктовий або галантерейний магазин потребує сучасних меблів, техніки для якісного функціонування. Деякі з предметів є обов’язковими оскільки без них неможлива повноцінна прибуткова діяльність.

Сучасне торгове обладнання, без якого не обходиться жодне відповідне підприємство:

  1. Вітрини. Бутик, продуктова крамниця, торговельний центр повинні забезпечити презентацію товару.
  2. Стелажі. Незамінні в процесі розміщення товарів.
  3. Касове обладнання. Воно має бути в будь-якій крамниці. Без касових апаратів не може законно працювати жодна крамниця.
  4. Холодильники. Гарантія збереження швидкопсувної продукції в належних умовах.
  5. Ваги. Незамінна річ при роботі в продуктовій мережі.
  6. Автоматичні станції дезінфекції рук. Спрощують задачу дотримання санітарії.

Критерії вибору торгового обладнання

Під час придбання меблів, техніки враховують тип підприємства, потреби, особливості товару. При створенні кращих умов для крамниці важливі наступні критерії:

  • обладнання в ідеалі зручне, компактне, функціональне;
  • потребується зонування відділів з різною продукцією;
  • для збереження швидкопсувних товарів потрібні морозильні камери (вітрини, шафи, гірки);
  • при наявності м’ясних чи виробничих цехів встановлюють мийні ванни;
  • супермаркети не обходяться без візочків, стандартних та акційних;
  • меблі, техніка й інші предмети обов’язково вищої якості, надійні, довговічні.

Стелажі підрозділяються на: торгові, поличні, для складу, магазину. В продуктових мережах обов’язкові ваги. За потребою передбачають каси самообслуговування. Головна задача: приємна атмосфера, зручність для покупців, легкість процесу роботи працівників.

На що слід звернути увагу при виборі торгового обладнання?

Джерело: art-trade.com.ua

При виборі меблів, техніки, аксесуарів важлива особливість продукції, специфіка торгівлі, обсяг товару, масштабність приміщення. Залежно від того, який вид продукції пропонується клієнтам, підбирають належні предмети для приміщення. Слід звернути увагу на такі моменти:

  1. Тип магазину. Методи облаштування продуктової точки та бутика принципово відрізняються. Харчові продукти зберігають в морозильних камерах та холодильниках. Одяг розвішують на спеціальних стелажах.
  2. Простір. При облаштуванні торгового залу залишають достатньо вільного місця, щоб покупці та працівники могли легко пересуватися з товаром.
  3. Дизайн. Меблі, техніку, інші предмети кожен підприємець підбирає залежно від бажаного стилю інтер’єру.

Рекомендації щодо вибору торговельного обладнання

Обираючи устаткування, треба спиратися на бізнес-план, вид продукції, обсяг бажаних продажів. Грамотний підхід дозволить зекономити бюджет, зробити крамницю більш функціональною та приємною для покупців.

Поради для власників магазинів:

  1. Рекомендується віддавати перевагу довговічним меблям з нержавіючої сталі. Надійні стелажі, навісні полиці, столи-тумби тощо. Це дасть можливість зекономити кошти на подальших купівлях.
  2. Для визначення ефективності використання площі магазину можна обрати формулу:

Ке = S т / Sо 

При цьому Sт – торгова площа, Sо – загальна. Про ефективність використання площі свідчить коефіцієнт результату більше ніж 0,6.

Формула для визначення площі, яка зайнята обладнанням:

Ку = Sу / Sо

Sу – установча площа, Sо – загальна. Нормальний коефіцієнт площі, яка зайнята меблями та технікою: 0,2.

  1. Магазин одягу облаштовують відповідними стелажами для гардеробної. Приміщення можна оснастити економ панелями для створення затишку.
  2. Оскільки знижки та акції приваблюють клієнтів, можна придбати акційні кошики для огляду продукції.

Правильний вибір торгового обладнання гарантує збільшення продажу товарів та формування бази активних покупців.

Стелажі для продуктового магазину: правильний розмір

Джерело: art-trade.com.ua

Оскільки торгова точка передбачає продаж різних видів продуктів, для кожного з них обирають потрібні стелажі. Грамотний вибір обладнання забезпечує нормальні умови для розміщення, зберігання продуктів.

Рекомендації щодо вибору стелажів:

  1. За нормативами слід передбачити адекватну відстань між стелажами. Ширина проходу людини з кошиком не повинна дорівнювати менше ніж 90 см. Простір в 1 м дозволяє клієнту дотягнутися до нижньої полички. Ширина проходу для покупців з візками в ідеалі від 1,7 м.
  2. Відстань між холодильним устаткуванням повинно бути не менше 2,8 м.
  3. В невеличкій крамниці достатньо розмістити меблі таким чином, щоб між прилавками та поличками стелажів була відстань 0,7 м.
  4. На вибір стелажів впливає форма та розмір приміщення. Пристінні, острівні зразки візуально збільшують простір, покращують дизайн інтер’єру.
  5. Важлива особливість продукції. Для розміщення кондитерських виробів, хліба, овочів існують відповідні меблі.

Правильне облаштування торговельного приміщення покращує умови праці для робітників, гарантує зручність покупцям, збільшує прибуток.

FAQ

Яке обладнання потрібне для продуктового магазину?

Актуальні наступні предмети: холодильне устаткування, спеціалізовані стелажі (зокрема складські), гондоли, гастроємності, печі, додаткові аксесуари (слайсери, різаки), кошики.

Що належить до торгового обладнання?

Стелажі, вітрини, прилавки, холодильне устаткування (вітрини, шафи, морозильники), столи (тумби, виробничі), фіскальний реєстратор, принтер, сканер штрихкодів, термінал збору даних, ваги, касове обладнання, детектор валют.

Яке обладнання має бути у магазині одягу?

Стелажі для одягу, взуття, гардеробної, прилавок, вітрина, сканер штрихкодів, касове устаткування, детектор валют, принтер етикеток.