Визначено топ-10 кращих кросоверів 2024 року

Пропонуємо переглянути рейтинг 10 найкращих кросоверів 2024 року та дізнатись переваги й недоліки моделей.

Багато факторів сприяли зростанню попиту на кросовери у Європі за останні 25 років: від комфорту та зручності до простору та універсальності. Також привабливий дизайн, покращена безпека пасажирів та оглядовість стали причинами росту продажів. Й навряд у 2024 році щось суттєво зміниться. 

Citroen C5 Aircross 

Переваги: доступний, альтернативний і місткий для своїх розмірів 

Недоліки: системи допомоги водієві розчаровують, невимушений динамічний характер трохи суперечливий 

Конкуренти: BMW iX, Lexus RZ 

Багато хто просто очікує від кросовера високого рівня комфорту їзди. Враховуючи природні переваги, якими володіють ці автомобілі завдяки своїй вазі та довгоходовій підвісці, можливо, дивно, як небагато з них не мають справжньої комфортної їзди. Але є кілька – і не всі вони з преміального сегменту ринку. 

Citroën C5 Aircross виділяється серед своїх конкурентів м’яким комфортом під час їзди. Досить м’яка підвіска природно поглинає більші навантаження від нерівної поверхні дороги без потреби у дорожчих технологіях, хоча в автомобілі використовуються гідравлічні відбійники підвіски Citroën, що підвищують комфорт, як захист від екстремального ходу коліс. 

C5 Aircross є найгнучкішим і комфортним у своїй простішій формі з легким двигуном; подумайте про звичайний бензиновий або Hybrid 136, але не про PHEV. 

Однак, якщо у вас є більший бюджет і ви віддаєте перевагу повністю електричному позашляховику, BMW iX і Lexus RZ також виділяються як шикарні кросовери різних розмірів. 

Dacia Duster 

Переваги: багато місця за ці гроші, пристойний асортимент двигунів і трансмісії, нижчі витрати на паливо двопаливної версії 

Недоліки: дешевий інтер’єр, бракує опцій більших кросоверів 

Конкуренти: Suzuki Vitara, KG Motors Korando 

Duster дотепер залишається наріжним каменем бізнесу Dacia та однією з найкращих причин для клієнтів познайомитися з брендом. 

Duster вже отримав третє покоління, але на багатьох ринках залишається у продажу в другому, і в досить широкому діапазоні похідних. Існують дво- і трипедальні турбобензинові двигуни; якщо подобається ідея кросовера зі збільшеним запасом ходу та двома паливними баками, є двопаливна модель на бензині та зрідженому газі; і ще є чотирициліндровий дизель, який можна придбати з повним приводом на основі зчеплення, для тих, кому це потрібно. 

Ціни на Duster вже не такі низькі, як колись, але це значно менше, ніж більшість брендів просять за міські хетчбеки. За це можна отримати простору чотиримісний салон, гарний багажник, гарні манери водіння та крейсерської їзди, а також досить здорову специфікацію обладнання – навіть у базовій комплектації. 

Fisker Ocean 

Переваги: гідна практичність, стильний зовнішній дизайн, новітні особливості інтер’єру 

Неодіки: дороге щомісячне фінансування, неминучі недоліки у власності новоствореної компанії 

Конкуренти: Peugeot e-3008, BMW iX 

Великою перевагою для кузова кросовера є компанування великої батареї під підлогою. Проте, з іншого боку, кросовери створюють проблеми для автовиробників, зокрема через вагу та аеродинамічний опір. Але нові електричні кросовери їздять далі, ніж звичайний електромобіль, і Fisker Ocean є одним із них. 

Завдяки нікель-марганцево-кобальтовій акумуляторній батареї загальною встановленою ємністю 113 кВт-год, Ocean має запас ходу до 700 км за змішаним циклом WLTP, що перевершує Tesla Model Y із найбільшим запасом ходу більш ніж на 160 км. У реальному світі та в змішаному режимі водіння очікуйте, що заявлений запас ходу буде переведено в 550–650 км фактичної автономності, що все ще є видатним за ціною 60-70 тисяч євро. 

За таку ціну пропонується середньорозмірний кросовер, розміром приблизно з Land Rover Discovery Sport, вишуканий і зручний в управлінні, який виглядає досить стильно та має вражаючі мультимедійні функції.  

Kia EV9 

Переваги: великий внутрішній простір і універсальність, продуктивність і запас ходу вражають. 

Недоліки: не вистачає трохи розкішного салону за таку ціну. 

Конкуренти: Mercedes-Benz G-Class, Jeep Avenger 

Великі, квадратні автомобілі мають багато простору всередині. Ось чому люди в першу чергу помічають і приваблюють позашляховики – і ви точно помітите Kia EV9. 

Розміром приблизно з Range Rover Sport або Mercedes-Benz GLE, EV9 вперше виводить Kia в сегмент повнорозмірних позашляховиків преміум-класу – і з певним ефектом. Кремезний, з квадратними кутами, чітко промальований і суворо деталізований, він має сміливість у своєму зовнішньому вигляді, яка надихнула менший EV6, і це змушує перехожих двічі сприймати і казати щось на кшталт: «Це Kia?»  

Доступний як з шести-, так і з семимісним розташуванням сидіння, він також просторий, як і будь-який інший трирядний позашляховик на ринку, навіть якщо його інтер’єру, можливо, не вистачає привабливості матеріалів, яку ви могли б очікувати за 80 тисяч євро. Привідна батарея автомобіля ємністю 99,8 кВт-год забезпечує реальний запас ходу на електриці від 420 до 515 км залежно від манери їзди. Продуктивність висока, ніж у версії з двома двигунами, а їзда та керування трохи м’які, але стримані. 

Land Rover Defender 

Переваги: чудово виглядає, неймовірно легкий у керуванні, комфортний і добре вихований на асфальті 

Недоліки: 110 і 130 великі, всі досить важкі, жоден не дешевий 

Конкуренти: Ineos Grenadier, Suzuki Jimny Commercial 

Для більшості власників кросоверів здатність до бездоріжжя — це якість «про всяк випадок», заспокоєння в погану погоду або карта, яку можна розіграти в кількох випадках, коли вона справді потрібна. Тим не менш, такі бренди, як Land Rover, усвідомлюють, що це ключова частина містики «4×4»; і успіх Land Rover Defender є доказом того, що, хоча мало кому може знадобитися сімейний автомобіль, який може їхати куди завгодно, є багато тих, кому подобається ідея володіти ним. 

Геніальність Defender полягає в тому, щоб задовольнити тих покупців, які мають достатньо можливостей і доступності. Незважаючи на його розмір і потенціал для бездоріжжя, цим позашляховиком легко керувати, куди б ви його не направили. Регульована по висоті пневматична підвіска та відповідне міцне обладнання осі та трансмісії поєднуються з дуже ефективними позашляховими режимами водіння зі складним електронним контролем тяги, тоді як зручне положення водія та інтелектуальна технологія камери показують, де ви знаходитесь й де знаходяться колеса. 

Є міцніші та витриваліші позашляховики, ніж Defender, а є набагато менші та спритніші. Але жодний з них не зробить такою легкою роботу з брудом, коліями, мокрою травою та піском. 

Mazda CX-60 3.3d 

Переваги: великий крутний момент дизеля ідеально підходить для буксирування та їзди по бездоріжжю, чудово виглядає всередині та зовні. 

Недоліки: комфорт їзди та відсутність тонкої шумоізоляції 

Конкуренти: Hyundai Tucson Hybrid, Honda CR-V e:PHEV 

Деякі покупці не думали, що у 2024 році позашляховик із шестициліндровим дизельним двигуном внутрішнього згоряння матиме видатну ефективність у реальних умовах; і все ж, хоча багато виробників уже повністю відмовилися від дизельного палива, і багато незабаром позбавляться від ДВЗ будь-якого типу, Mazda продовжує впроваджувати інновації у своїй дизельній техніці – і з великим ефектом. 

CX-60 — це позашляховик середнього розміру приблизно за розміром і ціною BMW X3, але його можна придбати з 3,3-літровим турбодизельним двигуном, який у базовій версії забезпечує витрати 4,16 л/100 км. На практиці технологія збідненого горіння та низької температури згоряння на двигуні дозволяє йому повертати приблизно 3,92 л/100 км – і це з великим багажником та гарним крутним моментом. 

Якщо ви хочете скоротити кількість разів відвідування бензоколонки в 2024 році і не хочете заряджати електрокар або PHEV, цей позашляховик цілком може бути сімейним варіантом, який варто дослідити. З іншого боку, якщо думати про електрифікований позашляховик, то варто розглянути Honda CR-V e:PHEV і Hyundai Tucson Hybrid. 

Mercedes-Benz EQS SUV 

Переваги: чудовий комфорт під час їзди, багато внутрішнього простору, широке використання цифрових технологій салону 

Недоліки: безкомпромісна шестизначна ціна 

Конкуренти: Range Rover Sport, BMW iX 

Кількість електричних позашляховиків, націлених на виняткову вишуканість і привабливість розкоші, зростає, і багато з них справді починають досягати своїх цілей. Звісно, існують розкішні позашляховики з двигуном внутрішнього згоряння, які можуть конкурувати з ними (дивіться вище про Range Rover Sport). Але якщо ви хочете отримати приголомшливу розкіш у великому позашляховику з електричною потужністю — це шлях до цього. 

І наразі не має нічого більше, ніж найбільший електромобіль Mercedes: EQS SUV. Незважаючи на те, що нинішній підхід Mercedes до дизайну кабіни (перебільшення сенсорних екранів, але трохи недогляд за старомодними тактильними матеріалами) не сподобається традиціоналістам розкішних автомобілів, цей автомобіль дійсно виглядає як бульбашка ізоляції. Він їздить надзвичайно тихо та комфортно, поглинаючи та масажуючи поштовхи під час поїздки, наче їх не було, і, як мало що інше, утримуючи шум дороги та вітру. 

Покупці у Європі можуть вибирати між версіями під маркою 450 та 580, обидві з батареєю ємністю понад 100 кВт-год, обидві придатні для реального пробігу близько 480 км і обидві з цінами, що починаються значно вище 116 000 євро. 

Porsche Macan 

Переваги: ідеальне поєднання темпу, простору та динамічної витонченості, найкраща в своєму класі керованість 

Недоліки: незабаром заміна, ціни на топові версії не низькі 

Конкуренти: Jaguar F-Pace, BMW X3 

Незважаючи на те, що наближається 10-річчя моделі (і він, по суті, базується на оригінальній Audi Q5, яка дебютувала в 2008 році), позашляховик початкового рівня Porsche продовжує встановлювати планку в цьому класі, завдяки поєднанню темпу, простору та витонченості, яка змушує навіть найбільших скептиків схвально кивати. 

З новою, повністю електричною версією, яка з’явиться пізніше у 2024 році, Porsche одночасно покращив і скоротив поточну лінійку Macan, оновивши її після завершення терміну служби у 2023 році. Флагман Turbo пішов, але GTS, який фактично його замінив має той самий 2,9-літровий V6 з турбонаддувом потужністю 434 к.с., тому немає жодних втрат у продуктивності (ви розганяєтеся до 100 км на годину з місця лише за 4,5 секунди, а максимальна швидкість становить трохи менше 275 км на годину). 

Важливо те, що його дещо занижена та підвищена підвіска забезпечує захоплююче та маневрене водіння, яке змушує вас переконати, що ви перебуваєте в чомусь меншому та більш схожому на хот-хетч. Кермове управління також має вагу та реакцію, подібну до тих, що використовуються в брендових дорожніх машинах, а дорого налаштовані амортизатори наливаються чавуном, але пом’якшуються під час роботи. 

І все ж із стандартною пневматичною підвіскою та зручним, розкішно оформленим інтер’єром Macan такий же розслаблений і легкий, як седан представницького класу, коли ви просто хочете подорожувати. Він не такий місткий, як деякі з менших кросоверів тут, але місця доволі достатньо.  

Skoda Karoq 

Переваги: адаптивність вантажного відсіку, практичність, конкурентоспроможність 

Недоліки: старий автомобіль із застарілим, але простим салоном 

Конкуренти: Honda CR-V, Tesla Model Y 

Купуючи позашляховик, багато людей просто хочуть більш практичний, універсальний і зручний сімейний автомобіль за свої гроші – і тепер, коли позашляховики випускаються в такій кількості різних форм і розмірів, їм також не потрібно платити за нього більше. 

Skoda Karoq демонструє це. З моменту появи в 2017 році він був одним із найбільш збережених секретів класу компактних позашляховиків, пропонуючи такий рівень конфігурації салону та просту функціональність для пасажирів, чого не вистачає його конкурентам. 

Чи знаєте ви, наприклад, що ви можете отримати знімні задні сидіння в цьому автомобілі, перетворивши його з пристойно місткого п’ятимісного легкового автомобіля в щось із вантажопідйомністю середнього фургона? Чи знаєте ви, що такі предмети, як столики для пікніка на задніх сидіннях, є стандартними, а також багато інших практичних елементів, типових для Skoda? 

Лінійка двигунів автомобіля не така широка, як раніше, але повнопривідні моделі та дизелі залишаються в її межах, як і економічний та вишуканий 1,0-літровий бензиновий TSI, який краще обрати. 

Toyota Land Cruiser 

Переваги: чудова прохідність, великий внутрішній простір, простота техніки чотирициліндрового дизеля 

Недоліки: не такий витончений або добре поводиться на дорозі 

Конкуренти: Jeep Wrangler, Volvo XC90 

Toyota Land Cruiser історично була робочою конячкою в австралійській глибинці, місцем, де поломка просто не підійде. Це позашляховик старої школи з рамною конструкцією кузова та великими цифрами у всіх підрозділах. Land Cruiser отримав дуже високі оцінки за буксирування, проходження вбрід і їзду з низьким коефіцієнтом перепаду швидкості по справді негостинній місцевості. 

Версії Utility з базовими специфікаціями, які можна впізнати за сталевими колесами, є напрочуд доступними, тридверні пасажирські версії не набагато дорожчі, а п’ятидверні автомобілі зі специфікацією Invincible пропонують повний список обладнання та місця для сидіння до семи. 

Але хоча можна обрати Toyota з пневматичною підвіскою та шкіряними сидіннями, не очікуйте, що він буде їздити та керуватись як монококовий позашляховик від Audi чи Mercedes-Benz. Це інший звір — менш витончений на автомагістралі, але в іншій лізі в місцях, де вам справді може знадобитися подібний автомобіль, з репутацією технічної надійності та непорушної міцності, яку ревниво оцінюють усі його конкуренти.