Маршрутникам можуть заборонити брати гроші «на ходу»

Якщо депутати приймуть закон про заборону водіям маршруток розраховуватися з пасажирами на ходу, люди змушені будуть тратити більше часу на дорогу. Вінницькі маршрутники кажуть, що при впровадженні GPS-моніторингу часові втрати можна буде компенсувати

 

Час в дорозі з пункту «А» в пункт «Б» може займати більше часу. І справа не в тому, що частина вінничан пересіли з маршруток на тролейбуси і трамваї.
У Верховній Раді зареєстрували законопроект, за яким водіям маршрутних таксі заборонили брати гроші за проїзд і давати решту під час руху транспортного засобу.
Якщо за законопроект депутати проголосують (а в цьому мало хто сумнівається, так як він поданий провладною партією), водіям маршруток за проведення грошових розрахунків в такий спосіб загрожує штраф від 255 до 340 гривень.
– При здійсненні розрахунків водій відволікається від дорожньої обстановки та управління автомобілем, що створює загрозу життю і здоров’ю пасажирів, аварійні ситуації та дорожньо-транспортних пригод, – йдеться в пояснювальній записці до законопроекту.

Буде GPS-моніторинг – проблем не буде
За словами голови асоціації перевізників Вінницької області Андрія Ковальова, прийняття цього законопроекту потягне за собою збільшення часу в дорозі в тих маршрутних таксі, де немає кондукторів.
– Водій буде зобов’язаний чекати, поки усі пасажири, які увійшли на зупинці, розрахуються за проїзд, а не рушати і отримувати гроші на ходу, – каже Андрій Ковальов. – Це неодмінно збільшить тривалість поїздки. На скільки саме – сказати важко. Втім, якщо місто реалізує плани по створенню системи GPS-моніторингу, часові втрати можна буде компенсувати. Буде чітко видно, скільки часу витрачається на стояння на зупинках, в результаті можна буде знати, на скільки потрібно буде збільшити швидкість руху.

Маршрутники й так порушують
Як повідомляє центр профілактики обласної Державтоінспекції, теоретично, за збір плати за проїзд з пасажирів під час руху мають повідомляти пасажири, телефонуючи на гарячу лінію Державтоінспекції. Пасажири мають повідомити не тільки про порушення, а й номер маршруту, машини та час.
– У разі набрання таким положення в силу у маршрутників залишається два шляхи. Або власникам автобусів доведеться розщедритися на кондукторів, на що вони, заощаджуючи на виробничих витратах, йдуть вкрай неохоче, або водії маршруток будуть змушені затримуватися на зупинках, створюючи затори, – повідомили в обласній Державтоінспекції. – Втім, як показує практика, вже діюча заборона на розмови по мобільному телефону під час руху водіїв маршруток особливо не бентежить.
До речі, 23 лютого Верховна Рада прийняла Закон України «Про внесення змін до статті 122 Кодексу України про адміністративні правопорушення».
Цим законом депутати підвищили штрафи за ненадання переваги в русі маршрутним транспортним засобам, а також за порушення правил руху та зупинку на смузі для маршрутних транспортних засобів. Раніше порушники мали платити від 25 до 30 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Зараз розмір штрафу складає від 30 до 40 таких мінімумів.

 

 

Залишити відповідь