Во время официального визита в Страсбург президент Петр Порошенко (Petro Poroshenko) готовится представить вниманию Парламентской Ассамблеи Совета Европы давно обещанный проект новой Конституции Украины, который ранее был передан на рассмотрение депутатам Верховной Рады и сегодня будет зарегистрирован в высшем законодательном органе государства.
Известно, что Администрация Президента заинтересована в том, чтобы депутаты приняли активнейшее участие в обсуждении предложенного им проекта и внесли свои предложения по совершенствованию нового Основного Закона. Президент Порошенко рассчитывает, что проект Конституции Верховная Рада сможет принять уже на следующей неделе с окончательным утверждением осенью этого года.
Отличительная черта проекта, предлагаемого Петром Порошенко, заключается в ограничении полномочий президента и существенном упрощении процедуры импичмента. При этом полномочия парламента и правительства предлагается расширить.
Мої зміни до Конституції. Стаття 1
Республіка Україна складається з громад, районів ,з великих міст (міст областного значення, міст областних центрів),з областей,з республіки і держави.
Міста областного значення, міста областні центри,області ,республіка –автономні утворення зі своїми статутами , повноваженнями і функціями відповідно до принципів, викладених в Конституції.
Київ є столицею Республіки Україна . Державний закон установлює порядок.
Стаття 2
Донецька область,Луганська область мають особливу форму і умови автономії ,згідно з відповідними статутами , спеціально прийнятими конституційним законом.
Додаткові форми та умови автономії.
Стаття 3
Законодавча влада здійснюється державою та регіонами (областями) відповідно до Конституції і міжнародних зобов’язань..
Держава має ексклюзивні (виключні) законодавчі повноваження в наступних питаннях :
а ) зовнішня політика та міжнародні відносини держави; державні відносини з Європейським Союзом ;державні відносини з Митним Союзом; Право притулку і правовий статус громадян не громадян Республіки;
б) нелегальна імміграція ;
в) відносини між Республікою і релігійними конфесіями ;
г) оборони та збройних сил ; державної безпеки; зброї , боєприпасів та вибухової речовини ;
д) валюти , захисту заощаджень і фінансових ринків; захисту конкуренції ; валютної системи ; оподаткування та бухгалтерської системи держави; баланс у фінансових ресурсів;
е) державних органів та відповідних виборчих законів; державніих референдумів ;
г ) правової та адміністративної організації держави та національних державних органів;
ч) громадського порядку і безпеки , за винятком поліції і місцевого самоврядування;
я ) громадянства , цивільного стану та реєстрації ;
л) юрисдикції і процесуальних норм; цивільного права і кримінального права; адміністративної юстиції ;
м ) визначення базових рівнів послуг з цивільних і соціальних прав , які повинні гарантуватися на всій території країни ;
п) загальних стандартів освіти;
о) соціального страхування ;
р ) виборчого законодавства , керівних органів і основніих функцій громад , районів і міст адміністративних центрів ;
Q) митниць , захисту національних кордонів і міжнародної профілактики ;
г) ваги , міри і визначення часу ; координації статистичних і комп’ютеризованих даних державної адміністрації ,та на регіональному і місцевому рівнях; інтелектуальної власності;
с) охорони навколишнього середовища , екосистеми та культурної спадщини .
Питання паралельного законодавства , до яких відносяться : міжнародні відносини ,відносини з Європейським союзом та Митним союзом з Регіонами (Областями) ; зовнішньої торгівлі; охорона і безпека праці ; освіта , автономія навчальних закладів та за винятком освіти і професійної підготовки ; професії ; наукові і технологічні дослідження та підтримка інновацій у виробничих секторах ; охорона здоров’я; харчування ; спортивні організації ; цивільний захист ; уряд території ; порти і цивільні аеропорти ; великі транспортні мережі та навігації ; організація комунікацій; виробництво , транспортування і національний розподіл енергії; допомога по безробіттю; гармонізація з державним бюджетом та координація з державними фінансами та системою оподаткування;розвиток культурної спадщини і середовища та сприянні організації та проведення культурних заходів; ощадні банки , сільські банки , кредитні компанії регіонального (областного ) характеру; земельні та сільськогосподарські кредитні установи регіонального (областного ) характеру . У питанні паралельного законодавства, законодавча влада належить регіонам (областям) , за винятком визначенних основних принципів , зарезервованих державним законодавством.
Регіони (області) мають законодавчі повноваження щодо будь-якого питання, яке явно не обумовлене державним законодавством .
Нормативноправові повноваження , покладені на державу в питаннях з ексклюзивного законодавства , можуть делегуватись в регіони .Нормативноправові повноваження з усіх інших питань, покладені на регіони . Громади , райони і великі міста мають нормативноправові повноваження в організації та виконанні обов’язків,покладених на них..
Регіональні закони повинні усунути всі перешкоди , які заважають рівності чоловіків і жінок у соціальному, культурному та економічному житті і сприяти забезпеченню рівного доступу жінкам і чоловікам до виборних посад .
Регіональний закон ратифікує наміри Регіону з іншими регіонами ,а також з окремими органами Громади щодо кращого виконання своїх функцій .
У питаннях , що входять в його компетенцію , Регіон може укладати угоди і наміри з іноземними державами , а також з місцевими органами влади іншої держави , у випадках і формах , регульованих державними законами .