Як зупинити падіння вантажообороту в портах України – думка експертів

b264c0a4f0_199601Після зустрічі на Міжнародному транспортному тижні в Одесі експерти визначили, що треба зробити задля зниження темпів падіння вантажообігу в основних портах країни. Перш за все портібно спростити тиск контролюючих органів, а також спростити процедуру проходження ванатжів в портах. За даними АМПУ, лише за 2014 рік українськими портами було знижено перевалку вантажів майже на 13%. У 2015 цей показник зріс ще на 28%, що вже досить схоже на катастрофу. В разі, якщо цей тренд буде тривати й далі, Україна може втратити почесне місле лідера з вантажообігу на Чорному морі.

Тож спеціалісти транспортної галузі доклали великих зусиль до того, щоб розробити план тактичних та стратегічних заходів, які б дозволили країні дещо сповільнити падіння об’ємів перевалки. Перш за все треба удосконалити тарифну політику, щоб дати перевізникам невелику фору для розвитку. Окрім того, зниження тиску контролюючих органів повинно відчуватися на всіх етапах. “Треба банально зменшити кількість контролюючого персоналу, а також ввести персональну відповідальність за безпідставний досмотр вантажу”, – вимагає Дмитро Нежданов, курівник відділу транспорта та агентування “Маєрск-Україна”.

Портова інсфраструктура теж потребує значних капіталовкладень – це вже більш стратегічне питання, без вірішення якого контейнерні перевезення будуть продовжувати знижувати об’єми. Дуже гостро стоїть проблема автоматизації процесу документообігу, хоча порти й розробляють власні інформаційні системи портового співтовариства задля спрощення оформлення контейнерів – цього не достатньо. Потрібна єдина система, яка б обробляла та зберігала всі документи для подальшого використання у всіх можливих контролюючих органах.

Ще одним ключовим питанням, яке обговорювалося на Міжнародному транспортному тижні, була проблема з відкриттям державного кордону при перетині судном порту. Наразі кожен раз, коли судно виходить з одного українського порту і прямує до іншого – державний кордон має закритися і бути знову відкритим при заході в інший порт. Це настільки нелогічно, що навіть дискутувати про доцільність цих норм – пуста трата часу, адже на це йде час усіх гравців ринку та контролюючих органів. Час, який можна було б витратити зі значно більшою користю. Порти пообіцяли вирішити цю проблему якомога швидше і навіть створили спеціальну робочу групу, яка буде займатися підготовкою усього пакету документів.