Фахівці Інституту досліджень авторинку з’ясували, як блокування кордонів з ЄС вплинуло на імпорт автомобілів в Україну.
За словами експертів, динаміка оформлень на регіональних митницях не зазнала вагомих змін через ці блокування, але загалом помітно, що з початку року зросли оформлення на західних митницях (зокрема — Волинській).
«Врешті, блокування кордонів могло вплинути лише на сумарну кількість ТЗ (транспортних засобів), оскільки митне оформлення переважно відбувається на регіональних митницях, значно рідше — безпосередньо на пунктах пропуску», – йдеться у повідомленні.
Більше помітні зміни щодо способів ввезення транспортних засобів: найбільше зростала частка невеликих автовозів (з повною масою до 7 т) та лафетів-причепів, які можуть транспортувати легкові автомобілі. Пік завезення ТЗ цим способом припав якраз на початок блокування КПП.
Водночас не зменшувався потік ТЗ своїм ходом (враховані всі типи ТЗ), а також зростало ввезення змішаними способами — оформлення в митний режим імпорту з інших митних режимів (митний склад, тимчасове ввезення тощо).
«На практиці зменшилася кількість автомобілів, насамперед легкових, які ввозили великими автовозами, розрахованими на 6-8 машин.
Зараз цей потік дещо переорієнтовується на лафети та платформи, які приймають «на борт» один автомобіль, або два, якщо з причепом», — каже Юлія Риковська, СЕО West Auto Hub, компанії, яка займається доставленням авто з Європи.
Отже, кількісно імпорт автотранспорту в Україну внаслідок блокування пунктів пропуску значних змін не зазнав.
Проте відбулися зміни якісні — зокрема, збільшився час доставлення, про що повідомляють практики цієї сфери діяльності, а також дещо зросла ціна на послуги з доставлення.