Казахстан має намір замінити рф на ринку зерна ЄС

Казахстан планує розпочати активне постачання зерна до країн Європи. Завдяки обмеженням, які ввів ЄС щодо рф та білорусі, у Казахстану з’явилася можливість замінити ці країни на зернових ринках.

Про намір вийти на ринок Європи у Казахстані говорили і раніше. Також заявляли про освоєння ринку країн Африки.

«Питання виходу на ринок Європи піднялося через геополітику. Було введено санкційні обмеження щодо Росії. У серпні було вирішено, що весь експорт зерна з росії до Європейських країн обкладатиметься митом у розмірі 95 євро на тонну. 95 євро – це хороша величина, вона робить наше зерно привабливим на цих ринках порівняно з російським», – повідомив на майданчику Палати підприємців «Атамекен» Голова Ради Правління Національної Асоціації експортерів KazGrain Канат Кобесов.

Тим часом Казахстан розглядає можливість збільшити відвантаження зерна на морські порти в Балтійському морі.

«Ми розглядаємо (і порушували це питання у Нацплаті підприємців та в Уряді), що необхідно для зростання експорту зерна на Балтійські порти. Близько 1 млн тонн туди вже експортується. Але усі хочуть збільшити обсяги. Ми зараз вирішуємо це питання, думаємо. Це гарна нагода для нас. Виходить так, що погано для сусіда, то гаразд нам. І так само щодо нас. Що стало для нас погано, там з’явився наш сусід», – наголосив К.Кобесов.

За його словами, останні 9 років у Казахстані було засилля російської пшениці. Вона імпортувалася так активно, бо була реально дешевою. Вона і зараз дешева.

«Були роки, у 2009-2010 роках, казахстанську пшеницю вантажили до москви. Реально купувала нашу трійку, не тверді сорти. Ми торгували раніше і до Північної Африки. Це все було. І собівартість дозволяла, і вартість логістики. Цей ринок ми втратили, але я оптимістично дивлюсь. Наразі держава створює певні заходи, підтримку, спрямовану на те, щоб відновити наші колишні торгові ринки. Нещодавно до нас приїжджав президент однієї з Африканської країни та пропонував співпрацювати. Казав, везіть нам зерно, чи готові купити 100 тис. тонн. Вважаю, потреба є, логістика вирішиться, залишається ціна питання», – сказав Кобесов.